W ramach zadania zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych: Ząbkowice Śląskie Wschód na połączeniu z drogą wojewódzką nr 385 oraz Bardo na połączeniu z obecną DK8. Ponadto powstanie:
- pięć mostów (w tym cztery pełniące również funkcje przejść dla zwierząt),
- siedem wiaduktów nad drogą ekspresową,
- wiadukt nad linią kolejową.
- dwa wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, które podobnie jak 10 z 12 zaplanowanych przepustów również będą pełnić funkcje przejść dla zwierząt.
Trasa o długości ok. 14 km, zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Ząbkowice Śląskie i Bardo. S8 będzie wykorzystywać przebieg drogi krajowej nr 8 w minimalnym stopniu, w przeważającej części na przecięciach z nią.Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, komunikat prasowy
Przetargi na cztery z sześciu odcinków S8
Realizację 87 km drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem podzieliliśmy na sześć krótszych odcinków. Odcinek z Ząbkowic do Barda to czwarta część drogi do Kotliny Kłodzkiej w fazie przetargu.
15 maja br. ogłosiliśmy przetarg na trzy odcinki realizacyjne od Kobierzyc do Łagiewnik o łącznej długości 33 km. Dla dwóch odcinków, Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe i Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski, komisja przetargowa wskazała najkorzystniejsze oferty. Na trzeci odcinek, Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód, oferty są jeszcze weryfikowane, a wybór najkorzystniejszej nastąpi już wkrótce.Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, komunikat prasowy
Natomiast przetarg na odcinek od Łagiewnik do Ząbkowic Śląskich (o długości 17,1 km) ogłoszony będzie jeszcze w tym roku. W trakcie prac przygotowawczych jest odcinek z Barda do Kłodzka.
Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033.