wroclaw.pl strona główna

Środowisko Psy do adopcji z wrocławskiego schroniska dla zwierząt

  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone konsultacje
  5. 2025
  6. Jak pojedzie tramwaj przez Klecinę?
  7. Analiza porównawcza

Decyzja o wyborze trasy oparta jest o analizę porównawczą przygotowaną przez biuro projektowe. Pozwala ona ocenić możliwe warianty przebiegu trasy tramwajowej przez Klecinę.

Co to jest analiza porównawcza?

Analiza porównawcza to sposób porównania dwóch lub więcej opcji, w tym przypadku – różnych wariantów trasy tramwajowej na osiedlu Klecina. Polega na zestawieniu ich cech, takich jak: zalety, wady, koszty, wpływ na środowisko czy wygodę dla mieszkańców i mieszkanek, co pomaga ocenić, która opcja jest najlepsza. 

W dokumencie porównano dwa główne warianty trasy (szkice) (oraz dodatkowe warianty na odcinku 1), uwzględniając ich zgodność z planami miasta, wpływ na zieleń, ruch drogowy i dostępność dla mieszkańców i mieszkanek.

Jakie są główne wnioski analizy?

Analiza porównawcza wariantów trasy tramwajowej (szkice) na osiedlu Klecina pozwala wskazać na następujące różnice:

Mapa z dwoma wariantami (szkice) tras tramwaju przez Klecinę, które zostają poddane konsultacjom UM Wrocławia, Wydział Mobilności Miejskiej
Mapa z dwoma wariantami (szkice) tras tramwaju przez Klecinę, które zostają poddane konsultacjom

Wariant I - szkic (zgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego):

  • Zapewnia większą dostępność komunikacyjną dzięki przebiegowi w pobliżu istniejącej i planowanej zabudowy mieszkaniowej.
  • Charakteryzuje się krótszym czasem przejazdu i  może przewieźć więcej pasażerów.
  • Wymaga dostosowania zagospodarowania terenu, w tym: zapewnienia miejsc postojowych oraz przesadzenia istniejących drzew w nowe miejsca zieleni.
  • Biegnie po terenie przeznaczonym w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego pod ulicę zbiorczą co ułatwia i przyśpiesza realizację inwestycji.
  • Obejmuje dodatkową infrastrukturę, taką jak: nowa jezdnia, chodniki i ścieżki rowerowe.

Wariant II - szkic (alternatywny, zaproponowany społecznie):

  • Przebieg trasy wzdłuż ul. Przyjaźni i terenów zieleni oddalonych od zabudowy mieszkaniowej ogranicza poprawę dostępności komunikacyjnej.
  • Wymaga wycinki cennych pod względem przyrodniczym drzew i ingerencji w tereny przeznaczone na zieleń rekreacyjną.
  • Biegnie przez obszar dla którego Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego przewiduje inną funkcję, co może wiązać się z dodatkowymi formalnościami i kosztami np. uzgodnieniami środowiskowymi.
  • Charakteryzuje się dłuższą trasą, co wydłuża czas przejazdu.

Analiza uwzględnia aspekty techniczne, środowiskowe, społeczne i ekonomiczne, wskazując, że każdy wariant ma swoje zalety i ograniczenia, które należy rozważyć w kontekście potrzeb mieszkańców i mieszkanek oraz warunków przestrzennych.

Poniżej w załączonym pliku znajduje się  robocza dokumentacja związana z przygotowaniem Analizy porównawczej dotyczącej możliwego przebiegu trasy tramwajowej przez Klecinę.

Reklama