wroclaw.pl strona główna

Środowisko Psy do adopcji z wrocławskiego schroniska dla zwierząt

  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone konsultacje
  5. 2025
  6. Jak pojedzie tramwaj przez Klecinę?
  7. Jak pojedzie tramwaj przez Klecinę? [Raport z konsultacji]

Nie odkładaj głosowania!

Przedramie z zegarkiem

Do zakończenia głosowania zostało:

Banner wbo Banner wbo Zagłosuj na jeden z projektów Wrocławskiego budżetu Obywatelskiego w 2024r

Jak pojedzie tramwaj przez Klecinę? [Raport z konsultacji]

Data publikacji: Autor:

Edytuj w ACMS

Zapoznaj się z raportem konsultacji społecznych dotyczącym trasy tramwajowej przez Klecinę, która ma poprawić dostępność komunikacyjną osiedli Klecina, Krzyki-Partynice i Oporów.

Informacja o realizatorach konsultacji

Organizator konsultacji: Wydział Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia

Wsparcie w realizacji: Fundacja na Rzecz Studiów Europejskich

Inicjator konsultacji: Wydział Mobilności Miejskiej Urzędu MiejskiegoWsparcie merytoryczne: Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o., Databout Sp. z o.o. wraz z Politechniką Wrocławską

Realizacja: Fundacja na Rzecz Studiów Europejskich

Opracowanie raportu: Fundacja na Rzecz Studiów Europejskich

Podsumowanie

W wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych oraz analiz podjęto następujące rozstrzygnięcia i rekomendacje do dalszych prac projektowych: 

  • trasa tramwajowa będzie projektowana według wariantu W1 – od ul. Przyjaźni do pętli Kupiecka – w korytarzu, którego kształt wynika z założeń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  • nowy most zostanie zaprojektowany w pełnym przekroju, a więc będzie dostępny dla wszystkich użytkowników form transportu – dla tramwaju, dla aut, dla pieszych i rowerów;
  • na odcinku osiedla Klecina, a więc po zachodniej stronie nowego mostu, ulica, tzw. łącznik kleciński, zostanie zaprojektowana na całej długości aż do wpięcia do ul. Karmelkowej (z dowiązaniem do wybudowanych już odcinków) – w oparciu o koncepcję ulicy opracowaną przez deweloperów;
  • na odcinku osiedla Krzyki – Partynice, a więc po wschodniej stronie nowego mostu zostaną zaprojektowane i wybudowane wraz z tramwajem następujące odcinki drogowe:
    1. od mostu do skrzyżowania z terenem 1KD-Z (Łącznik Racławicka – Przyjaźni) zostanie zaprojektowany tzn. łącznik kleciński, czyli ulica klasy zbiorczej w pełnym przekroju;
    2. od skrzyżowania tego łącznika z ulicą 1KD-Z do skrzyżowania z ul. Krzycką zostanie zaprojektowany w pełnym przekroju południowy odcinek ulicy klasy zbiorczej 1KD-Z. Jest to obecnie najbardziej zaniedbany odcinek w tej części osiedla, a codziennie wykorzystywany przez mieszkańców i mieszkanki okolicznej zabudowy;
    3.  odcinek łącznika klecińskiego na odcinku już zabudowanym infrastrukturą drogową (pomiędzy 1KD-Z a ul. Krzycką) zostanie przebudowany w zakresie wymagającym wprowadzenia torowiska według wariantu W1 oraz infrastruktury rowerowej i pieszej oraz zieleni;
    4. odcinek łącznika klecińskiego na odcinku pomiędzy ul. Krzycką a ul. Przyjaźni zostanie przebudowany w zakresie wymagającym wprowadzenia torowiska według wariantu W1 oraz towarzyszącej mu infrastruktury pieszej oraz rowerowej. Pozostała w tej części rezerwa terenu zostanie wykorzystana do organizacji miejsc parkowania.

Taki zakres zadania został uznany za najbardziej optymalny, zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i oczekiwań mieszkańców i mieszkanek.

Co się zmieniło dzięki konsultacjom?

Na podstawie głosów mieszkanek i mieszkańców:

  • zdecydowano o dalszym projektowaniu trasy tramwajowej wg wariantu W1, który otrzymał największe poparcie i przebiega w wyznaczonym na ten cel korytarzu drogi zbiorczej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
  • doprecyzowano funkcję mostu – znaczna liczba mieszkańców i mieszkanek wskazała potrzebę udostępnienia go dla wszystkich pojazdów,
  • w odpowiedzi na obawy o parkowanie poinformowano, że przedmiotem analizy projektanta jest również wskazanie miejsca, gdzie możliwe jest zorganizowanie miejsc postojowych rekompensujących ewentualne utracone podczas realizacji inwestycji;
  • opinie mieszkanek i mieszkańców dotyczące konkretnych rozwiązań projektowych zostaną przekazane projektantom do analizy i ewentualnego uwzględnienia na kolejnym etapie projektowania inwestycji.

Refleksja inicjatorów konsultacji

Konsultacje społeczne dotyczące trasy tramwajowej na Klecinę pokazały, jak bardzo temat angażuje mieszkanki i mieszkańców południowych osiedli Wrocławia. W dyskusjach, zarówno w formularzach, jak i w czasie spotkań wyraźnie wybrzmiały dwa główne kierunki oczekiwań społecznych:

  1. potrzeba poprawy dostępności komunikacji publicznej – poprzez linię tramwajową przebiegającą przez gęsto zaludnione osiedla;
  2. oczekiwanie, że nowy most będzie służył nie tylko komunikacji zbiorowej, ale również samochodom osobowym, co w ocenie mieszkańców i mieszkanek korzystanie wpłynie na poruszanie się samochodem po osiedlu, umożliwi łatwiejszy wyjazd z osiedli i zwiększy płynność ruchu.

Pojawiło się także wiele szczegółowych postulatów, m. in. dotyczących:

  • konieczności ochrony zieleni (zwłaszcza w sąsiedztwie Ślęzy);
  • obaw przed hałasem i utratą miejsc postojowych;
  • potrzeby zwrócenia uwagi na komunikację pieszą i rowerową.

Dzięki konsultacjom udało się nie tylko usłyszeć mieszkańców i mieszkanki, ale również lepiej zrozumieć ich codzienne doświadczenia związane z transportem, ruchem lokalnym, jakością przestrzeni i dostępnością komunikacji.

Partnerzy lokalni

Partnerami konsultacji były Rady Osiedli: Krzyki-Partynice, Klecina i Oporów. Dziękujemy za głos w dyskusji, wyrażone stanowiska i przesłane uchwały oraz zaangażowanie i wsparcie.

Bardzo dziękujemy wszystkim mieszkankom i mieszkańcom za udział w konsultacjach. Wasz głos jest ważny!

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama