W ostatnich kilku tygodniach miasto analizowało oferty firm, które zgłosiły się do budowy trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno. We wtorek, 31 stycznia, wykonawca został wybrany. Jest nim Pro-Tra Building. Tak, to ta sama firma, która właśnie skończyła pracę na mostach Pomorskich. – Umowę będziemy mogli podpisać po zakończeniu procedury zamówień publicznych – informuje Krzysztof Świercz ze spółki Wrocławskie Inwestycje.
W przetargu obok Pro-Tra Building startowały również: Budimex S.A., konsorcjum Kobylarnia S.A., Mirbud S.A. oraz STRABAG S.A.
      
 
    
  
  
    
  
      
Buspas na Jagodno. Przebieg trasy i miejsce na tramwaj
Od czasu podpisania umowy wykonawca dostanie dwa lata na przygotowanie projektu i budowę. Główną częścią zadania jest wydzielenie pasa dla autobusów MPK.
        
            
        
Trasa długości 2,7 kilometra przebiegnie od skrzyżowania ulic Bardziej ze Świeradowską (na granicy Gaju i Tarnogaju) do planowanej pętli przy ulicy Kajdasza na Jagodnie.
     Wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Dlatego geometria trasy i rozwiązania wysokościowe peronów przystankowych dostosowano do układu docelowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej.
            Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
    
W projekcie zachowane zostały rezerwy pod kable trakcyjne czy słupy, łuki są odpowiednio wyprofilowane, perony przystankowe będą spełniać potrzebne normy a podbudowa pod trasę będzie żelbetowa, przygotowana na obciążenia tramwajami.
  
  
  
      
Nowe przystanki i parkingi na trasie na Jagodno
Skoro nowa trasa, muszą być także przystanki:
- 5 par przy ul. Bardziej i Buforowej – na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego i Kopycińskiego,
 
- jeden przy Świeradowskiej w kierunku Jagodna.
 
Obok planowanej pętli przy Kajdasza, wybudowany zostanie parking typu Parkuj i Jedź na 57 aut oraz z wiatą na rowery.
Ponadto poszerzone zostaną dwa skrzyżowania, wytyczone będę nowe przejścia dla pieszych, pojawią się rośliny.
Trasa z pasem dla autobusów powinna być gotowa na początku 2025 r. Koszt inwestycji, dofinansowanej z Polskiego Ładu, to 42,7 mln zł.
                    
                                        
                    
                                                                  
                                    
                                
             
            
                        
            
                                
                        
                    
                                      
  
                        
                        
                        
                                    
                                            
                
        
            
                
                  Bądź na bieżąco z Wrocławiem!                
                
                    
                        Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu.
                        Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!