Trwa projektowanie drogi z wydzielonym pasem dla autobusów na Jagodno. Zadanie prowadzi spółka Wrocławskie Inwestycje, która umowę z wykonawcą podpisała w kwietniu tego roku. Pro-Tra Building ma niecałe dwa lata na zakończenie budowy. — Pierwsze prace powinny ruszyć w trzecim kwartale tego roku — poinformował 12 lipca prezydent Jacek Sutryk za pośrednictwem mediów społecznościowych. — Planujemy rozpocząć je od strony ul. Świeradowskiej w kierunku wiaduktu kolejowego. Ten obiekt inżynieryjny mamy już przebudowany — dodał.
Jednocześnie prezydent pokazał pierwsze wizualizacje (autorstwa firmy BBKS-Projekt):
- pętli autobusowej przy ulicy Kajdasza, obok której będzie parking typu parkuj i jedź (57 miejsc) z wiatą na rowery;
- fragmentu trasy przy skrzyżowaniu ul. Buforowej z ul. Lutosławskiego, gdzie powstanie lewoskręt w kierunku ul. Asfaltowej.
Galeria zdjęć
Przystanki autobusowe przy nowej trasie
Pętla przy Kajdasza to jeden kraniec projektowanej trasy. Drugi to skrzyżowanie Bardzkiej ze Świeradowską. Długość to 2,7 kilometra. Po drodze będą oczywiście przystanki autobusowe:
- 5 par przy ul. Bardziej i Buforowej – na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, przy skrzyżowaniu Konduktorskiej z Malinowskiego oraz przy ul. Kopycińskiego,
- pojedynczy przy Świeradowskiej w kierunku Jagodna.
Koszt inwestycji to około 42,7 milionów złotych. 95 procent pieniędzy pochodzi z Polskiego Ładu. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wrocławianie pojadą nową trasą na Jagodno wiosną 2025 roku.
Autobusem bez korków na Jagodno
Autobusy, jadąc oddzielnym pasem, nie będą stały w korkach. Co więcej, dojeżdżając do skrzyżowań, będą miały priorytet, czyli sygnalizacja świetlna będzie ułatwiała im przejazd przed samochodami.
Czy to zadowoli mieszkańców Jagodna od lat marzących o niebieskich pojazdach? Na razie musi. Na drodze tramwaju stoi bowiem przeszkoda obecnie nie do pokonania – tory kolejowe (linia na Świdnicę). Zbudowanie skrzyżowania torów kolejowych i tramwajowych nie stanowi większego problemu, ale brakuje przepisów regulujących zasady panujące na takich krzyżówkach. Kwestia norm, oznakowania, sygnalizacji itp.
Jeśli budowa skrzyżowania torów stanie się możliwa z prawnego punktu widzenia, zamiana trasy autobusowej na autobusowo-tramwajową nie będzie trudna. — Docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj — podkreślił prezydent Jacek Sutryk.
Teren, przystanki i pętla są zaprojektowane tak, aby trasą mogły mknąć niebieskie tramwaje.