wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Zgubili twoją rzecz?

"Za samochód pozostawiony na płatnym, strzeżonym parkingu, właściciel parkingu nie ponosi odpowiedzialności”, „Za ubrania pozostawione w szatni – nie odpowiadamy" itp. Takich sytuacji jest więcej. Pytanie czy jeżeli płacimy za usługę to, w przypadku kradzieży, możemy dochodzić odszkodowania? Możemy i powinniśmy.

- Pozostawiając na przechowanie jakąś rzecz zawieramy umowę – wyjaśnia Andrzej Malicki, mecenas.- Jest to umowa realna zawarta z chwilą faktu powierzenia rzeczy. Wszystkie informacje o tym, że ktoś nie ponosi odpowiedzialności, są niezgodne z prawem. Jeżeli dojdzie do kradzieży należy nam się odszkodowanie.

Takie przypadki można zgłosić do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów we Wrocławiu. - Najpierw interweniuję u właściciela, który nie poczuwa się do odpowiedzialności. Jeżeli to nie przynosi skutku, konsument może skierować sprawę na drogę sądowa. Pomagamy w napisaniu pozwu – mówi Jerzy Barański, dyr. Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów we Wrocławiu. Ważne, by mieć dowód zawarcia umowy. Może to być między innymi zeznanie świadka, pokwitowanie, bilet lub żeton z szatni. - W takich sytuacjach są duże szanse na wygranie sprawy w sądzie, jeżeli zdecydujemy się tam dochodzić swoich praw – dodaje mecenas Malicki. Tego typu sprawy coraz częściej trafiają do sądów. Niestety, wciąż wyjątkiem są sytuacje, by to właściciel obiektu zmienił zdanie i poczuwał się do odpowiedzialności.

W 2011 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował zapis w regulaminie wrocławskiego Aquaparku, w którym Aquapark nie odpowiada za rzeczy pozostawione w szafkach. Na takie praktyki poskarżyli się użytkownicy obiektu. - Był to niefortunny zapis w naszym regulaminie na początku działalności Aquaparku. Po opinii UOKiK natychmiast go zmieniliśmy. To my ponosimy odpowiedzialność za rzeczy pozostawione w zamkniętych szafkach – wyjaśnia Mariusz Prasał, rzecznik prasowy Aquapark Wrocław. Pomimo, że Aquapark zmienił zapis w regulaminie, musi zapłacić 17 tys. złotych kary. Tak postanowił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Mariusz Prasał powiedział, że spółka rozważa odwołanie się od tej decyzji, ale obecnie czekają na pisemne uzasadnienie wyroku.

jr

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów we Wrocławiu, adres: ul. Świdnicka 53; 50-030 Wrocław

Kontakt:

Sekretariat: pok. 520, 521, tel. +48 71 777 75 59, faks +48 71 777 86 62, e-mail: brk@um.wroc.pl

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama