wroclaw.pl strona główna

ALERT! Uwaga! Awaria systemu obsługi zgłoszeń 999!

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Wyjątkowy tramwaj na wrocławskich torowiskach

Nie kojarzycie tego tramwaju? Nic dziwnego, bo to model wyprodukowany w Czechosłowacji (do dzisiaj spotkamy je jeszcze w Pradze, Bratysławie, a nawet w Kijowie). A w sobotę 9 sierpnia możemy się przejechać Tatrą T3 po wrocławskich torach. To propozycja Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego. Natomiast już w sobotę 2 sierpnia można wsiąść do – także zabytkowego – Jelcza M121MB i zwiedzić dawną trasę autobusu 107. Zobaczcie szczegóły i ceny przejazdu.

Reklama

Tramwaj z Czechosłowacji na wrocławskich torach

Tramwajem Tatra T3 (czyli Tetrójką) przejedziemy się po Wrocławiu w sobotę 9 sierpnia.

Wsiądziemy do Tatry T3SUCS o numerze 999, wyprodukowanej w 1987 roku i przez niemal całe swoje życie eksploatowanej w Ostrawie.

Oznaczenie „SUCS” oznacza wersję eksportową dostosowaną do warunków Związku Radzieckiego i Czechosłowacji, z nieco zmodyfikowanym osprzętem i wnętrzem. Po ostrawskich torach tramwaj jeździł do końca 2022 roku, kiedy to został wycofany z eksploatacji.

Zaplanowano trzy kursy (każdy z przewodnikiem na pokładzie!) dookoła centrum Wrocławia.

Tramwaj nie będzie zatrzymywał się na wszystkich przystankach, a to po to, by nie dezorganizować ruchu tramwajowego i skupić się na przyjemności z jazdy.

Odjazdy z przystanku Rynek – godziny

  • godz. 14.00
  • godz. 15.00
  • godz. 21.00 (z pokładu czeskiego wozu oglądać pięknie oświetlone wrocławskie zabytki).

Dokładna trasa zostanie niebawem opublikowana na Facebooku Tetrójki.

Zabytkowe tramwaje i autobusy Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
Zabytkowe tramwaje i autobusy

Przejazd tramwajem Tatra T3 – ile kosztuje?

Koszt przejażdżki to 10 zł, płatne na pokładzie tramwaju. Nie jest wymagana rezerwacja miejsc. W trakcie przejazdu będzie można nabyć też gadżety z pojazdem w roli głównej.

Zabytkowy Jelcz na dawnej trasie autobusu 107

W sobotę 2 sierpnia będzie można pojechać zabytkowym już Jelczem M121MB dawną trasą linii 107.

Jelcz M121MB to jeden z pierwszych polskich autobusów o częściowo niskiej podłodze, a klubowy egzemplarz powstał w 1996 r., jako 14. w tej serii.

Został przeznaczony dla jednego ze szpitali na Pomorzu, przez co praktycznie nie był wykorzystywany liniowo, dlatego można w nim obejrzeć autentyczny wystrój z lat 90. ubiegłego stulecia.

Przy okazji przejazdu członkowie Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego przytaczają kilka faktów z historii danej linii we wrocławskiej sieci.

Trasa autobusu Jelcz M121MB 

Opera (17.30) – Podwale – pl. Orląt Lwowskich (17.34) – Robotnicza – Wrocławski Park Przemysłowy (17.40) – Fabryczna – Wagonowa – Robotnicza – Strzegomska – Mińska (Rondo Rotm. Pileckiego) (17.49) – Muchobór Wielki (17.52) – Stanisławowska – Krzemieniecka – Ostrowskiego – FAT (18.01) – Grabiszyńska – Oporów (18.04) – Solskiego – Karmelkowa – Giełdowa (Centrum Hurtu) (18.11) – Wałbrzyska – Kobierzycka – Klecina (stacja kolejowa) (18.18) – Kobierzycka – Wałbrzyska – Krzycka – Krzyki (18.28).

70 lat linii 107 - mapa trasy Klub Sympatyków Transportu Miejskiego
70 lat linii 107 - mapa trasy

Początek trasy – o godz. 17.30 pod Operą. Z pętli Krzyki autobus wróci do Opery przez ul. Powstańców Śląskich.

Wszystkie przystanki na powyższej trasie są na życzenie.

Z uwagi na trasę oraz możliwe fotostopy (decyzję podejmuje kierowca), odchylenie względem podanego czasu może wynieść +/- 10 minut.

Zabytkowe tramwaje i autobusy
Zabytkowe tramwaje i autobusy

Przejazd autobusem Jelcz M121MB – ile kosztuje?

Przejazd odbywa się w ramach biletów Wrocławskich Linii Turystycznych, które są do nabycia w pojeździe u konduktora.

Bilet normalny kosztuje 4,60 zł, ulgowy 2,30 zł. Można płacić zarówno gotówką, jak i kartą.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama