Nowa platforma usług pocztowych obsługiwana przez Pocztę Polską wystartowała 29 października. Za pomocą serwisu envelo.pl klienci mogą skorzystać z nowoczesnej oferty. Czy to oznacza, że osławione kolejki do okienek w urzędach pocztowych znikną?
Z wykorzystaniem udostępnionych na stronie szablonów możemy przygotować i wysłać kartkę pocztową (o nazwie „neokartka”), która potem zostanie dostarczona przez listonosza bezpośrednio do skrzynki pocztowej adresata. W podobny sposób przygotujemy „neolist” czyli wirtualny list, także przekazywany w tradycyjny sposób. Co ważne, envelo.pl pozwala na tworzenie korespondencji seryjnej. Wśród wzorów formularzy jest CV, druk reklamacji czy podanie o przedłużenie umowy. Szansa na oszczędność czasu jest duża, tym bardziej, że wydruk, pakowanie i wysyłka przesyłki pozostają po stronie Poczty. Nowy serwis wprowadza ponadto usługę elektronicznego znaczka, które po zakupie najlepiej wydrukować na etykiecie samoprzylepnej lub kopercie. Możemy wybrać taki motyw graficzny „neoznaczka”, który odpowiada nam najbardziej – w galerii dostępnych jest kilkadziesiąt wzorów. Do nabycia jest najpopularniejszy znaczek na przesyłkę ekonomiczną po 1,60 zł za sztukę, jak i znaczki o innych nominałach.
W niedalekiej przyszłości Poczta Polska planuje dalszy rozwój portalu envelo.pl o nowe funkcjonalności m.in. o wysyłanie listów poleconych i faktur elektronicznych.
To kolejna codzienna czynność, którą możemy załatwić bez wychodzenia z domu i tracenia czasu w ogonku do kasy. Kilka wrocławskich sklepów ma w ofercie e-zakupy, które zostaną dostarczone do domu. Przed ekranem komputera możemy też nabyć bilet PKP czy bilety kodowane na Wrocławskiej Karcie Miejskiej URBANCARD, albo porozmawiać na czacie z konsultantem Urzędu Miejskiego - tutaj. ms