wroclaw.pl strona główna

MPK 100 nowych autobusów dla MPK. Co to będą za pojazdy?

  1. wroclaw.pl
  2. Akademicki Wrocław
  3. WCA
  4. Miejski Program Wsparcia "MOZART"
  5. VI edycja programu MOZART (2017/2018)
  6. Dr inż. Grzegorz Lesiuk - Strongflex: Wysokowytrzymałe, poliuretanowe elementy układów jezdnych przeznaczone do sportów miejskich i systemów transportowych bliskiego zasięgu

Nie odkładaj głosowania!

Przedramie z zegarkiem

Do zakończenia głosowania zostało:

Banner wbo Banner wbo Zagłosuj na jeden z projektów Wrocławskiego budżetu Obywatelskiego w 2024r

Dr inż. Grzegorz Lesiuk - Strongflex: Wysokowytrzymałe, poliuretanowe elementy układów jezdnych przeznaczone do sportów miejskich i systemów transportowych bliskiego zasięgu

Data publikacji: Autor:

Edytuj w ACMS

Zasadniczym celem partnerstwa jest opracowanie i rozwój nowej linii produktów firmy Strongflex –poliuretanowych elementów układów jezdnych przeznaczonych do sportów miejskich i systemów transportowych bliskiego zasięgu.

Reklama

dr inż. Grzegorz Lesiuk

Politechnika Wrocławska

 

O projekcie

W ostatnich latach obserwuje się intensywny rozwój nowoczesnych materiałów poliuretanowych stosowanych w układach mechanicznych. Materiały te stosowane są jako alternatywna dla materiałów gumowych wykazując przy tym większą trwałość zmęczeniową i odporność na działanie czynników środowiskowych.

Ze względu na specyfikę pracy i rozwiązania konstrukcyjne oraz charakter obciążeń, elementy te wymagają nowego opracowania procesu technologicznego i metodologii badawczej. Badania te są niezbędne dla potrzeb wyznaczenia trwałości komponentów, zapewnienia bezpieczeństwa i udzielenia gwarancji produktu.

Co skłoniło naukowca i firmę do podjęcia współpracy?

Elastomery poliuretanowe stosowane w produktach firmy Strongflex to najnowocześniejsze systemy polimerów, które dzięki swoim właściwościom i parametrom technicznym wypierają stosowaną dotąd powszechnie gumę. Wysoka wytrzymałość elastomerów w szerokim zakresie temperatur, wielokrotnie przewyższa jakość elementów zawieszeń tradycyjnych gumowych. Wykorzystanie wiedzy z zakresu mechanizmów i przebiegu degradacji materiałów poliuretanowych pozwoli na naukowe rozwiązanie problemów przemysłowych związanych z precyzyjnym prognozowaniem trwałości produkowanych elementów.

Z punktu widzenia naukowego, tj. dziedzin mechaniki pękania i zmęczenia materiałów niemetalicznych, wypracowane rozwiązania mogą przyczynić się do rozwoju tej dyscypliny. Dotyczy to w szczególności rozwoju metod diagnostycznych i badawczych nad mechanizmami niszczenia i oceny stanu wytężenia materiałów poliuretanowych pod wpływem obciążeń statycznych, cyklicznych oraz dynamicznych. Współpraca w ramach projektu Mozart jest doskonałą platformą między przemysłem a nauką z zachowaniem jej utylitarności.

Reklama