Od 4 maja 2021 r. COM I przy ul. G. Zapolskiej 4, COM II przy pl. Nowy Targ 1/8, COM III przy ul. Bogusławskiego 10 są czynne w godzinach 8.00 - 17.15.
Jednocześnie przypominamy że 8, 15 i 29 maja (sobota) COM I przy ul. Zapolskiej 4 będzie czynne w godzinach 8.00-13.00 dla spraw z zakresu rejestracji pojazdów, praw jazdy, dowodów osobistych i meldunków.
W sprawach dowodów osobistych wejście od ul. W. BogusławskiegoW sobotę nie jest wymaganarezerwacja wizyty w urzędzie.
W Centrum Obsługi Mieszkańca może przebywać jednorazowo liczba interesantów odpowiadająca liczbie czynnych okienek. Wpuszczane są tylko osoby, u których nie zostanie stwierdzona gorączka.
Centra Obsługi Mieszkańca
- W związku z epidemią obsługa klientów odbywa się w godzinach od 8.00 do 15.15.
- NIECZYNNY jest punkt przy al. Karkonoskiej.
- Do 17.15 w COM I i II obsługiwani są klienci w sprawach meldunkowych, rejestracji pojazdów, praw jazdy, dowodów osobistych oraz rejestracji działalności gospodarczej.
Sprawy załatwisz w soboty
- W soboty 8, 15 i 29 maja 2021 r., w godzinach od 8.00 do 13.00 COM I będzie czynne dla mieszkańców w zakresie rejestracji pojazdów, spraw meldunkowych oraz dowodów osobistych.
Urząd Stanu Cywilnego
- godz. 8.00-15.15 w USC przy ul. P. Włodkowica 20
Sprawy, w których przyjmowani są (podczas stanu epidemii) klienci w USC
- Rejestracja noworodków.
- Rejestracja zgonów.
- Dopełnienie formalności przed ślubem cywilnym – nie wcześniej niż na 2 miesiące przed planowanym terminem zawarcia małżeństwa.
- Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński (tylko w obecności nowożeńców i 2 świadków).
- Wydawanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego.
- Wydawanie zaświadczeń do ślubu za granicą.
- Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka
- Przyjmowanie oświadczeń małżonków rozwiedzionych o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa.
- Przyjmowanie oświadczeń o zmianie imienia dziecka w terminie do 6 miesięcy od daty sporządzenia aktu urodzenia dziecka.
- Wyłączony z obsługi jest punkt kasowy, zapłaty opłaty skarbowej można dokonywać w opłatomatach.
- Rezerwacji terminu zawarcia małżeństwa można dokonywać telefonicznie.
- Pozostałe sprawy załatwiane będą wyłącznie drogą korespondencyjną.
- Wszelkie zapytania należy kierować drogą telefoniczną lub e-mailową (dane kontaktowe dostępne są na stronie USC).
- Informacja o rodzajach spraw, w jakich można zgłaszać się do USC, oraz sposobach kontaktu w celu załatwienia sprawy
UWAGA!
Punkt Rejestracji Pojazdów przy al. Karkonoskiej 45 są nieczynne do odwołania.
Zasady
- Do obiektów UMW (jednym czynnym wejściem) wpuszczane są tylko osoby, u których nie zostanie stwierdzona gorączka.
- W centrach obsługi może przebywać jednorazowo liczba interesantów, odpowiadająca liczbie czynnych okienek.
- Kasy urzędu są zamknięte. Wszelkie należności wobec gminy Wrocław można wpłacać bez prowizji we wszystkich oddziałach PKO BP w granicach administracyjnych Wrocławia.
Centrum Obsługi Podatnika obsługuje klientów telefonicznie i drogą elektroniczną, zgodnie z przedstawioną informacją
Obsługa kancelaryjna (możliwość bezpośredniego złożenia dokumentów) jest prowadzona w obiektach przy pl. Nowy Targ 1-8 oraz ul. Bogusławskiego 8-10.
Centrum Wsparcia Przedsiębiorców
Od 23 marca działa Centrum Wsparcia Przedsiębiorców. Wszelkie sprawy związane z ulgami podatkowymi oraz ulgami od zobowiązań cywilnoprawnych, które adresowane są do miasta, załatwimy tu telefonicznie lub mailowo.
Od poniedziałku do piątku w godzinach 7.45–15.45, urzędnicy i eksperci czekają na przedsiębiorców pod numerami telefonów: 71 777 72 87, 71 777 73 10, 71 777 74 26.
Uruchomione zostały także 2 dedykowane adresy mailowe:
- do składania wniosków: pomoc.firma@um.wroc.pl
- do udzielania informacji: centrum.firma@um.wroc.pl
Szczegóły działalności centrum - czytaj tutaj.
Załatw sprawę zdalnie
- Wiele spraw można załatwić, nie wychodząc z domu, przez internet. Sprawdź, jakie sprawy można załatwić zdalnie.
- Zdecydowanie zaleca się ograniczenie osobistych wizyt w urzędzie na rzecz wysłania korespondencji drogą pocztową lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
- Wykaz usług i elektronicznych wzorów dokumentów udostępnianych przez Urząd Miejski Wrocławia na ePUAPie.
Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańca
- telefon: +48 71 777 77 77 (Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańca), godz. 8.00-17.45.