wroclaw.pl strona główna

Sport Speedway Grand Prix Polski 2025. Zmarzlik czy Kurtz?

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rusza remont pętli przy Wrocławskim Parku Przemysłowym

Rusza remont pętli przy Wrocławskim Parku Przemysłowym

Data publikacji: Autor:

Edytuj w ACMS

W najbliższy weekend (3 listopada) rusza kolejny remont torowiska. Po odnowieniu torów przy ul. Ślężnej, pl. Legionów i Podwalu teraz przyszedł czas na pętlę przy Wrocławskim Parku Przemysłowym. W 2019 roku Wrocław na utrzymanie i remonty torowisk wydał łącznie sumę 37 milionów złotych.

Reklama

Remont pętli przy WPP rusza 3 listopada i potrwa do końca miesiąca. W ramach robót zostanie wymieniony tor zewnętrzny pętli, podkłady oraz podbudowa. Inwestycja pochłonie blisko milion złotych.

I choć pętla nie jest elementem powstającej w sąsiedztwie nowej trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór to w przyszłości będzie pełnić funkcję pętli awaryjnej na tym odcinku. W tej chwili „krańcówka” służy do obsługi kursów linii tramwajowej nr 23.

W związku z remontem pasażerów tej linii czekają zmiany. Tramwaje linii 23 zostaną przedłużone tymczasowo do pętli Pilczyce, a połączenie pomiędzy pl. Jana Pawła II i ulicą Robotniczą nadal będą zapewniały autobusy linii 107, 109, 132, 142 i 609.

Czytaj więcej: 3 listopada - remont torowiska na pętli tramwajowej "Wrocławski Park Przemysłowy"

Wydatki na torowiska rosną

W tym roku to już czwarty większy remont torowisk we Wrocławiu. Odnawiano torowisko na ul. Ślężnej, pl. Legionów i ul. Podwale. Teraz przyszedł czas na pętlę WPP. Łącznie ZDiUM wydał na te prace ponad 14 milionów złotych.

 – W sumie w tym roku na utrzymanie i remonty torowisk mieliśmy około 37 milionów i jest to znaczący wzrost nakładów w porównaniu z latami ubiegłymi – mówi Ewa Mazur, rzeczniczka prasowa ZDiUM.

W zorganizowaniu tegorocznych remontów zarządcy torowisk pomógł wcześniejszy zakup rozjazdów i szyn. – Ważne dla nas było, aby uniezależnić się od materiałów wykonawców oraz od sezonowych problemów z dostępnością szyn na rynku. Dlatego zakupy potrzebnych materiałów zrobiliśmy wcześniej. Dzięki temu mamy korzystniejsze ceny, a o terminach prac decydujemy sami a nie, jak było w przeszłości, sytuacja na rynku – wyjaśnia Ewa Mazur.

W poprzednich latach z tego powodu ZDiUM wielokrotnie musiał przesuwać remonty albo borykać się z problemem braku ofert w przetargach, bo potencjalni wykonawcy nie byli wstanie zamówić na czas materiałów.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama