Kompleksowe Badania Ruchu we Wrocławiu 2024

 Czy wrocławskie wyniki są zaskakujące? Jak wrocławski sposób poruszania się wygląda na tle innych miast? Warto porównać udziały procentowe z innymi miastami. Wrocław od 2013 roku, podobnie jak inne miasta np. Kopenhaga, nie stawia sobie za cel jakiegoś konkretnego modal split . Dlaczego? Ponieważ nie da się na siłę zmienić przyzwyczajeń mieszkańców, klimatu, aktualnej mody. Dodatkowo każde miasto swoją specyfikę, uwarunkowa nia związane z położeniem,. Ważne jest dla miast europejskich i taki cel ma też Wrocław, by spadał udział podróży samochodowych w ogólnej liczbie podróży . D laczego? Ponieważ samochody zajmują sporo miejsca. Są nieefektywne przestrzennie i są z nimi kłopoty (zanieczyszczenia, konieczność zn ale zienia dla nich miejsc parkingowych w okolicach pracy, domu czy szkoły.) Również miasta typowo samochodowe (np. amerykańskie) dochodzą do wni osk u, ze na dłuższą metę samochody są destrukcyjne dla miast ludzie przestają się spotykać, UM Wrocławia
Przesuń zdjęcie palcem
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze

Podróże porównanie miast

Czy wrocławskie wyniki są zaskakujące? Jak wrocławski sposób poruszania się wygląda na tle innych miast? Warto porównać udziały procentowe z innymi miastami. Wrocław od 2013 roku, podobnie jak inne miasta np. Kopenhaga, nie stawia sobie za cel jakiegoś konkretnego modal split . Dlaczego? Ponieważ nie da się na siłę zmienić przyzwyczajeń mieszkańców, klimatu, aktualnej mody. Dodatkowo każde miasto swoją specyfikę, uwarunkowa nia związane z położeniem,. Ważne jest dla miast europejskich i taki cel ma też Wrocław, by spadał udział podróży samochodowych w ogólnej liczbie podróży . D laczego? Ponieważ samochody zajmują sporo miejsca. Są nieefektywne przestrzennie i są z nimi kłopoty (zanieczyszczenia, konieczność zn ale zienia dla nich miejsc parkingowych w okolicach pracy, domu czy szkoły.) Również miasta typowo samochodowe (np. amerykańskie) dochodzą do wni osk u, ze na dłuższą metę samochody są destrukcyjne dla miast ludzie przestają się spotykać, "korzystać z miasta" w rezultacie te miasta po rzucają (np. Detroit). Choć samochody bez wątpienia są wygodne, a też dla wielu bywają koniecznością to dobrze by ich ilość w podziale modal split malała. Zatem cel Wrocławia jest taki, by dawać mieszkańcom wybór, rodzaj alternatywy samochód albo inny dowolny środek komunikacji. Wrocław ma zapis w polityce transportowej by było mniej niż 40% w 2020, a potem 35% w kolejnych latach. Tu proponuję dopisać jeszcze: Wiedeń (najlepsze miasto do życia w rankingach XXI w) 2021: piesi: 30%, samochody: 26%, zbior . kom: 35% rowery: 9% elektryki: 0 Kopenhaga 2020 30%, 31%, 13%, 26% Oslo 2019 29%, 35%, 30%, 6%.

Reklama