Kompleksowe Badania Ruchu we Wrocławiu 2024

 Poznaliśmy dane o wszystkich sposobach poruszania się po mieście. Teraz warto to podsumować na tle wszystkich podróży które w yko nujemy codziennie. Najważniejszym wskaźnikiem, który uzyskujemy z badań jest tzw. modal split, czyli podział zadań przewozowych. Pokazuje on pro cen towy udział różnych środków transportu wykorzystywanych w codziennych podróżach. Jak to wygląda we Wrocławiu w 2024 roku? Jedna trzecia naszych codziennych podróży odbywa się za pomocą własnych nóg. To pożą dan a wiadomość, bo tak dzieje się również w miastach europejskich, które potem uznawane są za UM Wrocławia
Przesuń zdjęcie palcem
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze

Podsumujmy czym podróżujemy?

Poznaliśmy dane o wszystkich sposobach poruszania się po mieście. Teraz warto to podsumować na tle wszystkich podróży które w yko nujemy codziennie. Najważniejszym wskaźnikiem, który uzyskujemy z badań jest tzw. modal split, czyli podział zadań przewozowych. Pokazuje on pro cen towy udział różnych środków transportu wykorzystywanych w codziennych podróżach. Jak to wygląda we Wrocławiu w 2024 roku? Jedna trzecia naszych codziennych podróży odbywa się za pomocą własnych nóg. To pożą dan a wiadomość, bo tak dzieje się również w miastach europejskich, które potem uznawane są za "dobre i wygodne do życia". Eksperci pr zekonują, że najszczęśliwsze miasta i najlepsze do życia to te, w których dużo osób chodzi pieszo. To oznacza też, że przestrzenie publicz ne są przyjazne, a osiedla stają się kompaktowe z bliskim parkiem, szkołą czy sklepem. Ale ta zmiana i wzrost "podróży pieszych" to też skutek p ostcovidowy i wynik pozostałych aspektów globalnych: mobilność postpandemiczna, bezpieczeństwo, zdrowie, bliskie odległości, zieleń, wojna w Ukrainie i zmiany społeczne z tego płynące, rozwój miasta. To też wynik "mody na chodzenie" wiele osób wskazuje, że ma krokomierze i dba by tych kroków było od 5.000 do 10.000. Prawie 5% podróży odbywa się rowerem, 21,6% komunikacją zbiorową, a 39,8% własnym autem. To pozwala nam powiedzieć, że pierws zy raz w historii badań udział transportu samochodowego spadł poniżej 40% co oznacza spełnienie celu Wrocławskiej Polityki Mobilności założonego na 2020 rok.

Opis zdjęcia: Wykres kołowy pokazujący podział modalny podróży w 2024 roku: Transport pieszy: 33,1% Transport samochodowy: 39,8% Transport zbiorowy: 21,6% Rower: 4,7% UTO: 0,8% Zaznaczono poniżej, że transport samochodowy to 39,8%, a transport niesamochodowy 60,2%, z dopiskiem, że co najmniej 60% udziału transportu niesamochodowego to CEL WROCŁAWSKIEJ POLITYKI MOBILNOŚCI.

Reklama