- TERMINY: Czwartek 29.01.2026 o 00:00
- Miejsce: Krupa Art Foundation
- BILETY: Wstęp biletowany
FILTRUJ
30.01.2026 – 03.05.2026
Kuratorka: Natalia Barczyńska
Wystawa Choreografie okrucieństwa zestawia prace trzech przedstawicielek młodego pokolenia – francuskiej artystki Chloé Arrouy oraz duetu Kobiety Anteny (Agata Konarska i Agata Lankamer) – z historycznymi obiektami Tadeusza Kantora. Projekt tworzy intensywną opowieść o ciele jako przestrzeni przemocy, pamięci i performansu; o rytuałach codzienności, które pozornie obiecują dobrostan, a jednocześnie skrywają destrukcyjne mechanizmy.
To choreografia form hybrydowych – rzeźb, instalacji i prac cyfrowych – odsłaniających współczesne narzędzia nacisku: algorytmiczną kontrolę, cyberprzemoc oraz społeczne oczekiwania wobec ciał, szczególnie kobiecych. Kantorowska Maszyna Rodzinna, odczytywana na nowo jako metafora uprzedmiotowienia, rezonuje z fetyszystycznymi, metalowymi, quasi-użytkowymi obiektami Chloé Arrouy oraz z cyberprzestrzennymi „narzędziami tortur” generowanymi przez Kobiety Anteny.
Ekspozycja pogłębia tę narrację, łącząc odniesienia do estetyki wczesnego kina lat 2000, wizualnych kodów średniowiecznych narzędzi tortur oraz ich futurystycznych przekształceń. W efekcie powstaje wielowarstwowa interpretacja obrazu okrucieństwa rozpięta na różnych osiach czasowych, w której przeszłość, teraźniejszość i imaginowane przyszłości przenikają się w dynamicznej grze form.
Wystawa przypomina, że – jak pisał Kantor – życie jest rodzajem teatru, a nasze emocje, traumy i tożsamości nieustannie odgrywają się zarówno w materialnych obiektach, jak i w cyfrowych symulacjach.
Wystawy czynne: 30 stycznia 2026 – 3 maja 2026
Wernisaż: 29 stycznia 2026
Rynek 27/28, Wrocław